Lock-up in het Marikenhuis
Op 18 juni deden zeven ondernemers uit Nijmegen en omgeving mee aan een Social Lock-up, een actie ten bate van het Marikenhuis. Om 10 uur werden ze opgesloten in het Marikenhuis en 6 uur later, slechts onderbroken voor een korte lunch, werden ze bevrijd door burgemeester Hubert Bruls. De tijd als ‘gevangene’ werd gebruikt om ieders netwerk te bewerken met als doel geld in te zamelen voor het Marikenhuis. De ondernemers hoopten € 35.000 binnen te halen, het werden er meer dan € 55.000.
Een belangrijke steun in de rug was de verdubbelaar die werd ingezet door het NFtK, het Nationaal Fonds tegen Kanker. Deze organisatie had zich verbonden aan dit prachtige initiatief en verdubbelde de eerste € 10.000 die gisteren binnenkwam tot € 20.000! En er was nog meer goed nieuws voor het Marikenhuis. De ondernemers hebben hun relaties ook gevraagd of ze zich voor een aantal jaren als donateur wilden verbinden aan het Marikenhuis. Nou, een groot aantal wilde dat wel, waardoor het Marikenhuis naast de prachtige eenmalige opbrengst van € 55.000 ook de komende jaren is verzekerd van meerdere tientallen duizenden euro’s aan structurele financiering!
Arnold Schoffelmeer was de ondernemer die op 18 juni het meeste geld binnenhaalde en hij kreeg uit handen van burgemeester Bruls de ‘Social Influencer Marikenhuis 2021’-trofee, een prachtige gouden telefoon! De telefoon was immers het belangrijkste middel waarmee gisteren het geld werd binnengehaald…
- Bekijk ook het filmpje gemaakt door Bullseye Video Productions, van die zo succesvolle dag: De Marikenhuis lock-up
- Of bekijk de korte TV-reportage over de lock-up op RN7, de regionale omroep: Bruls bevrijdt ondernemers na Marikenhuis lock-up
De catering op 18 juni werd verzorgd door COOP Molukkenstraat, de bloemen werden geleverd door Bloemisterij het Molentje.
PS - In de week voorafgaand aan de Lock-up organiseerden studenten van de HAN een 5x5x5 challenge voor het Marikenhuis. De challenge bestond uit 5 kilometer hardlopen of wandelen, 5 euro doneren aan het Marikenhuis en ten slotte 5 vrienden taggen op social media om hen uit te dagen ook mee te doen aan deze challenge. Deze leverde ook nog eens bijna € 750,-- op.
Een korte foto-impressie van de lock-up op 18 juni:
De volgende ondernemers lieten zich op 18 juni opsluiten.
- Arnoud Schoffelmeer, Ideska Projectinrichter
- Henny van Benthem, MediaMail Nijmegen
- Joep Burghouts, De Variabele, vastgoedservice
- John Brom, Glasambulance
- Ina Hol en Rob Ruhl, Werkbedrijf Nijmegen
- Teddy Vrijmoet, de Lindenberg